​Kernefortælling der skal favne bredt

Tønder Erhvervsråd er i den kommende tid enten vært eller medarrangør og deltager ved en masse aktiviteter i Tønder Kommune. Vi har netop lanceret konceptet Business Young, der danner rammen om et rum for den unge og spirende Iværksætterkultur, og i den kommende weekend deltager vi aktivt i den årlige Vadehavsmesse i Skærbæk med fokus på områdets Erhvervskultur. 

I sidste uge var repræsentanter for Tønder Erhvervsråd på tur til Christiansborg, hvor man på et møde med landspolitikkere blandt andet diskuterede vigtige emner som infrastruktur og turisme. Regeringen har desuden vedtaget en ny lov vedrørende en landsdækkende Erhvervsfremmestruktur, og derfor er det naturligt, at vi i øjeblikket er optaget af at tage på tur for at sikre, at Tønder er med til at lægge de rigtige retninger for erhvervsudvikling og kultur i fremtiden. 

Som en af de bærende søjler i Vækstråd Tønder, står Tønder Erhvervsråd naturligvis bag Tønders nye slogan, der er gået hen og blevet landskendt på rekordtid. Som et vigtigt pejlemærke i arbejdet med udvikling af Vækstråd Tønder har vi arbejdet med at skabe en kernefortælling og en markedsføringsplatform, der kan rumme hele Tønder kommune og alle de mange tilbud og aktiviteter som vores kommune byder på. 

Rig på TUR
Når man taler om Tønder Kommune så kommer man hurtigt til at bruge ordet ”Tur”. I sammenhæng med Tønder siges ofte, kultur, natur, arkitektur, erhvervskultur, iværksætterkultur osv. 

 - Kernefortællingen og ideen bag det nye slogan er at tage ejerskab på ordet ”Tur” og bruge det aktivt i markedsføringen af Tønder Kommune. Mulighederne er uudtømmelige og der kan skabes et stort katalog af budskaber for Tønder ved brug af ordet ”Tur”. Reelt er der ingen grænser for, hvad vi kan bruge vores tur-fortælling til, lyder det fra formand for Tønder Erhvervsråd, Henning Nielsen.

- Da vi fik præsenteret det nye slogan ”Rig på Tur” i Erhvervsrådet, så skulle det lige ind og vende, men når man får tænkt over, hvilke muligheder vi har for kommunikation med udgangspunkt i ordet ”Tur”, så passer det virkelig godt til at beskrive Tønder Kommune som et aktivt sted. Vi er en vigtig del af Danmarks kultur, vi tager ofte på tur for at handle og forhandle med henblik på at fremtidssikre vores erhvervskultur og struktur, og vi arbejder målrettet for at få besøgende på shoppetur og ferietur”.  Naturligvis vil der også være negative ord der kan dannes med ”Tur”, men sådan er det. Livet er ikke en lang optur, men vi har taget ejerskab på ordet ”tur” hvilket er en rigtig god start, slutter Henning Nielsen.